sobota, 12 lipca 2014

Hopeless - Colleen Hoover


Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa.

To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera. Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynację, ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się na dystans – wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej, odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała, i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia.


                       Znowu przyciągnęła mnie okładka i tytuł. Nasza okładka jest o wiele lepsza niż zagraniczna. I nie mówię tego z pobudek typy co nasz to oczywiście lepsze. Po przeczytaniu masy pochlebnych komentarzy, zdecydowałam się po nią sięgnąć. Czy żałuje? Raczej nie, ale mam wiele zastrzeżeń, ponieważ książka dzieli się na dwie części: pierwszą(nudną) i drugą(świetną). 
                     Część nudna zajmowała około 100 pierwszych stron, była po prostu nudna jak flaki z olejem. W pewnym momencie nawet myślałam żeby ją odłożyć i przeczytać inną, jednak cieszę się, że tego nie zrobiłam. W tej części poznajemy dokładnie bohaterów: Sky i Deana  Holdera. Moim zdaniem autor za bardzo starał się przybliżyć nam bohaterów, zapominając wprowadzić ciekawe sytuację pomiędzy bohaterami. 
                    Sky to główna bohaterka, którą bardzo polubiłam, choć nie była bardzo wyrazistą postacią. Dean Holder to postać owiana mgiełką tajemnicy od samego początku. '' Beznadziejny'' chłopiec, który z jakiegoś powodu zainteresował się '' Niebem''.  Nie zapominajmy o bohaterach drugoplanowych takich jak Breckin i Six. Oni swoim charakterem dodają wiele lekkości powieści. 
                    Miłość, która jest ukazana w ''Hopeless'' jest tak piękna i poetycka, że wydaję się nie możliwa. Moim zdaniem tak wygląda prawdziwa miłość . Jest delikatna  i subtelna, a zarazem bolesna . 
                   Obydwoje cieszą się nieprzychylną reputacją, niekoniecznie uzasadnioną. Razem zmagają się ze swoimi demonami przeszłości. Czy będą w stanie odgrodzić bolesną przeszłość od teraźniejszości i przyszłości? 
               W drugiej części odkrywamy rąbek tajemnicy, która bardzo mnie zaskoczyła. Wszystko zaczyna się robić jasne, przejrzyste i tłumaczy niewyjaśnione zachowania rozgrywające się w pierwszej części. 
             ''Hopeless'' to książka poruszająca trudne tematy, przy tym doprawiona szczyptą humoru. Pokazuję jak ważna jest miłość, zdolność wybaczania, przyjaźń, akceptacja.  Zakończenie historii było ogromnie wstrząsające, chwyciło mnie za serce i nie chciało wypuścić. Dotąd zastanawiam się nad pewnymi kwestiami.
              Podsumowując jestem zadowolona, że ją kupiłam. Wylałam przy niej ogrom łez ale tez często się uśmiechałam. Cieszę się, że mogłam towarzyszyć Sky w tej pięknej ale bolesnej historii.

Następna zrecenzowana książka za mną, mam nadzieje, że pomogłam rozwiać wszelkie wątpliwości co do tego czy warto ją przeczytać. Serdecznie pozdrawiam.
             
                   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz